niedziela, 29 lipca 2012

bułki z kminkiem i bułki z czosnkiem i estragonem





chyba niepostrzeżenie zaczęłam romans z pieczywem :) ostatnie bułeczki były tak pyszne, że postanowiłam zagłębić się w tajniki wyrobu pieczywa w domu. dzisiaj wyszły dwa rodzaje , robione z jednego ciasta . inspirację znalazłam na blogu zoomyoomy.com.

składniki na 12 bułeczek :

  • ok. 3i 1/2 szklanki mąki
  • 5dkg drożdży
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • ok 1 i 1/2 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki kminku
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka estragonu
drożdże rozcieramy z cukrem. zostawiamy na chwilę. mąkę mieszamy z solą, dodajemy połowę oliwy, drożdże i dolewamy wody, ile ciasto zabierze. jeśli jest za rzadkie dosypujemy trochę mąki. wyrabiamy dobrze na gładką, sprężysta masę. gotowe ciasto podzieliłam na 2 części. jedna przełożyłam do miski, w drugą zagniotłam kminek , i następnie przełożyłam do drugiej miski . czekamy az podwoi objętość ( ok godziny). następnie z jednego i z drugiego ciasta formujemy bułeczki ( z kminkiem w taki sposób jak bułki z makiem, natomiast te " puste" w zwykłe kulki, ja próbowałam je naciąć z wierzchu ale jakoś mi sie rozlazły w pieczeniu ;)). odstawiamy do ponownego wyrośnięcia. piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni ( 180 termo) . siekamy ząbek czosnku, wrzucamy go razem z estragonem do oliwy, a następnie smarujemy z wierzchu okrągłe bułeczki. pieczemy ok 20-25 minut na rumiano. smakują dobrze zarówno lekko ciepłe jak i zupełnie zimne . 
 zapraszam do spróbowania :) 

2 komentarze:

UA-35252961-1