niedziela, 1 lipca 2012

hiszpan xxl


w krakowie najlepsze lody są na starowiślnej, a najlepsze kremówki  i hiszpany w czarodzieju. mój miał byc takim domowym czarodziejowym, jednak trochę go podkręciłam. torcik/deser dla prawdziwych amatorów słodkości :) 2 bezy, krem z białej czekolady i kremówki a do tego dla przełamania lekko kwaskowe borówki. palce lizać :)

składniki na 2 bezy : 
  • 3 białka 
  • szklanka cukru 
  • szczypta soli
  • płaska łyżka mąki ziemniaczanej 
  • łyżeczka octu 
białka ubijamy na sztywno ze szczypta soli. do ubitych białek wsypujemy po trochę cukru zmieszanego z mąką ziemniaczaną , cały czas ubijając. gdy masa jest gładka i szklista dodajemy ocet i jeszcze chwilę ubijamy. masę bezową wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. robimy 2 blaty ciasta ( kształt dowolny ) i pieczemy ok 25 minut w temp 150 stopni. po upieczeniu zostawiamy w piekarniku do wystygnięcia. 

krem : 
  • 330 ml śmietany kremówki
  • tabliczka białej czekolady
do przełożenia i dekoracji ok 0.25 litra borówek 

czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. śmietanę ubijamy na sztywno. do ubitej śmietany wlewamy powoli rozpuszczoną czekoladę cały czas ubijając. 

beze smarujemy połową masy śmietanowej, posypujemy borówkami. nastepnie układamy drugą bezę , smarujemy pozostałą masą i znów układamy borówki. i gotowe. najlepiej schłodzić jeszcze godzinę lub 2 w lodówce. 



4 komentarze:

  1. Robisz tak pyszne rzeczy z taką łatwością!

    Ja dziś czarne jagódki z cukrem :P Przynajmniej sama zbierałam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a dziekuje :) lubię tak sobie czasem coś pysznego zrobić :) ja nie mam cierpliwości do zbierania , zawsze w garnuszku mam tylko troche uzbierane, bo resztę zjadam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hihihi :D Ja zbieram cierpliwie, ale tez znikają w 90%. Takie nieduże, trochę ponad 100cm, pałaszuje z zachwytem ;)

    Za to dziś będę robić kompoty ze zdobycznych dziko rosnących jabłuszek :)) naniosłam całą torbę, a są tak piękne, że mąż pytał, gdzie kupiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam Hiszpana :D bede musiala sprobowac :D

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1