niedziela, 19 sierpnia 2012

fale dunaju


fale dunaju..... czyli duża blacha tego wszystkiego co tygryski lubią najbardziej :) waniliowo-kakaowe ciasto ucierane , krem budyniowy, owoce
 i galaretka. pycha!!!! najlepiej smakuje mocno schłodzony. 

składniki :
       placek :

  • 3/4 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej ( kilka kropel aromatu)
  • 4-5 jajek ( w zależności od wielkości) 
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 5 brzoskwiń / nekatyryn/gruszek/jabłek/dużych śliwek
      krem :
  • 2 budynie waniliowe/śmietankowe
  • 3 szklanki mleka
  • kostka masła
ponad to : 
  • 2 galaretki ( smak dowolny, ja najczęściej wybieram truskawkowe)
  • wiórki czekoladowe lub posypka czekoladowa do dekoracji
1. placek : masło ucieramy z cukrem na gładka masę. dodajemy po 1 jajku dalej ucierając. następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. połowę masy przekładamy na blachę ( wyłożona papierem lub wysmarowana masłem i wysypana bułka tartą). do drugiej części masy dodajemy kakao
 i dokładnie mieszamy. masę kakaową wykładamy na wierzch jasnej. owoce kroimy na duże kawałki
 ( ósemki)  i układamy na cieście ( trzeba je wcisnąć w ciasto). pieczemy ok 30 min w temp 180 stopni ( do suchego patyczka).
2. galaretki rozpuszczamy w niecałym litrze wody. studzimy. 
3. lekko tężejąca galaretkę wylewamy na wierzch upieczonego
i wystudzonego placka. wstawiamy do lodówki. 
4. budynie gotujemy w 3 szklankach mleka. studzimy. masło ucieramy na puszysto , dodajemy po łyżce zimnego budyniu. ucieramy na gładka masę. 
5. masę budyniowa wykładamy na placek, posypujemy wiórkami lub posypką. wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny. 

a później patrzymy jak ciasto znika w ekspresowym tempie :) 
smacznego 

9 komentarzy:

  1. Czemu mi ono nie wychodzi :( zadne ciasto ucierane mi nie wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmmm, a co dokładnie ci nie wychodzi w ucieranym???

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda oszałamiająco, Pychota!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie fale Dunaju zawsze inne wychodziły ale Twoje wyglądają pysznie :-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam.. Ale moje ulubione to chyba z wiśnniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojeej, ale już dawno nie jadłam! Pamiętam z przed paru lat jak mama je piekła, należało do jednych z moich ulubionych ciast. Trzeba do niego wrócić!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne ciasto! Muszę spróbować takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę kawałek,ale mi ślinka cieknie.Pozdrawiam - super ciacho.

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1