czwartek, 23 sierpnia 2012

placuszki z cukinii



postanowiłam , że raz na czas będę zamieszczać na blogu nie tylko słodkie przepisy :)
zaczynam z dzisiejszą obiadokolacją , czyli placuszki z cukinii z sosem tzatziki. idealne połączenie na lekki posiłek. 

składniki na placki :

  • 1 duża cukinia
  • 2 jajka 
  • 6 łyżek mąki
  • 4 łyżki mleka 
  • sól , pieprz do smaku
tzatziki :
  • mały kubeczek naturalnego ( gęstego) jogurtu greckiego , sprawdza się tez serek homogenizowany
  • ząbek czosnku
  • średni ogórek
  • sól, pieprz do smaku

umytą cukinię kroimy na pół i łyżeczka wydrążamy z nasion . trzemy na tarce na grubych oczkach ( małe cukinie można od razu zetrzeć). dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. smażymy na rumiano. usmażone placuszki wykładamy na chwile na papierowy ręcznik. 

ogórka obieramy i trzemy na tarce na grubych oczkach. solimy. zostawiamy na kilka minut, odciskamy powstałą " wodę". odciśnięte ogórki mieszamy
z jogurtem,  dodajemy zmiażdżony lub drobno posiekany czosnek oraz  pieprz do smaku.  

sposób podania wedle uznania, ja układam placek na placku pomiędzy nie  kładę tzatziki i posypuję szczypiorkiem. 

smacznego :) 

10 komentarzy:

  1. Teraz jest sezon na nie. Można się nimi zajadać codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ! w kolejce na zrobienie czeka faszerowana i tagiatelle :)

      Usuń
  2. To jest to, robimy w domu na milion sposobów, bo w ogrodzie milion cukini mamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje marzenie mieć taki ogród z milionem cukinii , pomidorów , ogórków i innych pyszności :)

      Usuń
  3. Jeszcze takich nie robiłam, ale przymierzam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :) zamiast tzatziki można polać sosem , mój ślubny lubi z pomidorowym :)

      Usuń
  4. Siedze w pracy i sobie ogladam Twoje pychotki, alez mi smaka zrobilas tymi placuszkami- chyba zrobie na kolacje:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz co.. ja tez je zrobię, gdy tylko zakupie cukinię :)
    Powinny być świetne na kolację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas tez były na kolację. pojedliśmy jak bąki :)

      Usuń

UA-35252961-1