niedziela, 23 września 2012

ciasto jogurtowe




lubię szybkie ciasta, takie z które trzeba wymieszać i upiec. jednym z takich ciast jest ciasto jogurtowe. tym razem ze śliwkami , przeważnie jednak robię je z zapuszkowanymi brzoskwiniami . może jest niepozorne, ale naprawdę pyszne.

składniki na dużą blachę bo naprawdę nie warto robić mniejszej porcji ;) :

  • 2 i 1/4 szklanki maki tortowej
  • 1 szklanka cukru 
  • 6 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 budyń śmietankowy
  • mały jogurt naturalny
  • 250 g masła /margaryny
  • ok 1/2 kg śliwek/puszka brzoskwiń 
jajka ucieram z cukrem na białą masę. dodaje po kawałku masło i dalej ucieram. następnie mąkę z proszkiem do pieczenia i budyniem. na koniec dodaje jogurt. przekładam na blachę , na wierzch kładę owoce pokrojone na ćwiartki lub połówki ( wedle uznania). pieke ok 45 -50  minut w temp 170 stopni na złoto , do suchego patyczka. 


6 komentarzy:

  1. Prosto i pysznie, a tak właśnie lubię najbardziej:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. popieram, ja równiez lubie takie szybkie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  3. a ile tego cukru?

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto jest cudowne, w ciągu ostatniego miesiąca robiłam je z 7 razy. Próbowałam z różnymi owocami. Z wiśniami jest bomba :D Ostatnio zrobiłam w formie muffinek - też super (wyszły 24szt.) pozdrawiam Pati

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic mnie tak nie cieszy jak to , że moje ciasta smakują ;)

      Usuń

UA-35252961-1