środa, 12 września 2012

nadziane babeczki ziemniaczane





przypadkiem trafiłam na stronę masła lurpak i na wybory kulinarnego bloga roku. nie mogłam się oprzeć pokusie i postanowiłam spróbować swoich sił. zadaniem w tym etapie konkursu jest danie z ziemniaka. niby prosta sprawa, bo ziemniaki przynajmniej w moim domu są prawie codziennie, ale zrobić z kartofla danie wykwintne, to już jest wyższa szkoła jazdy :)
dumałam , dumałam i nic nie wymyśliłam :) postanowiłam pójść na żywioł, dokładnie tak jak w przypadku sałatki duńskiej ( słynna sałatka mojego padre a cały przepis polega na otworzeniu lodówki i wymieszaniu tego co wpadnie w ręce , no może poza dżemem ;)) .
takim to sposobem wyszły mi pikantne babeczki ziemniaczano-serowe z nadzieniem brokułowo-kurczakowym :) .


składniki na 2 duże babeczki lub 4 małe :

  • 3 średnie ziemniaki 
  • kilka większych różyczek brokuła ( ok. 1/2)
  • pierś z kurczaka 
  • 4 łyżki startego żółtego sera
  • 1 jajko
  • 5 łyżek masła lurpak
  • 1łyżka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz do smaku
  • pół łyżeczki estragonu
ziemniaki obieramy , kroimy na mniejsze kawałki, gotujemy w osolonej wodzie. ugotowane przeciskamy przez prasę lub tłuczemy, mieszamy z 3 łyżkami masła i 4 łyżkami startego sera. pierś kroimy w kostkę, dusimy razem z brokułami do miękkości na 2 łyżkach masła i  1 oliwy, następnie wystudzone mielimy ( ja użyłam blendera) i mieszamy z jajkiem. foremki wylepiamy masa ziemniaczana, w środek wkładamy mase mięsno-brokułową. wierzch przykrywamy cienka warstwa masy ziemniaczanej. pieczemy ok 30 min w temp 200 na rumiano. upieczone babeczki chwile musza postać zanim wyłożymy je na talerz.
smacznego

jeśli chcielibyście zagłosować na mój przepis, kliknijcie w baner po prawej stronie  :) będzie mi niezmiernie miło :) 

5 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, że kliknę i zagłosuję, bo babeczki jak to małżon mówi "som seksi" nawet te ziemniaczane... a tak serio, wyglądają pięknie i pewnie też tak smakują... przepis podkradam do kuchni własnej pozdrawiam kami

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo bardzo pyszny pomysł na obiad

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam wczoraj :) Wyszły wyśmienicie te moje babeczki ;) proponuję tylko do nich jakiś ostrzejszy dip- np tzatzyki :)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1