wtorek, 16 października 2012

placek orzechowo-czekoladowy





coś dla miłośników słodkich wrażeń. jest naprawdę słodkie, dlatego idealnie pasuje do kawy, najlepiej mocnej i bez cukru :) pachnie orzechami , karmelem i czekolada a smakuje bosko!!
nie mogłam sie powstrzymać i pierwszy kawałek, który wylądował na talerzu ( i na zdjęciu ) był jeszcze ciepły. jednak polecam uzbroić się w cierpliwość i poczekać az placek będzie zupełnie zimny ( łatwiej się kroi).
przepis na którym bazowałam  znajdziecie tutaj . jednak z braku niektórych składników musiałam wprowadzić zmiany. następnym razem wiem , że dodam więcej orzechów, bo dla mnie ta ilośc jest zdecydowanie za mała :) 

ciasto: 

  • 2 szklanki mąki, 
  • 3 łyżeczki cukru, 
  • 3/4 kostki masła, 
  • 1/2 łyżeczki soli. 
nadzienie: 


  • 1 i 1/2 szklanki orzechów włoskich, 
  • 3/4 kostki masła, 
  • 1 i 1/2 szklanki cukru, 
  • 1/3 szklanki miodu,
  • 4 jajka, 
  • 3 łyzki mleka,
  • 3 łyzki kakao, 
  • 2 łyzki mąki

Przepis:
z podanych składników zagniatamy ciasto, którym wykładamy spód formy. podpiekamy ok 25 min w temp.170 stopni. 
nadzienie: masło topimy, dodajemy cukier, miód, kakao, mleko i mąke. dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. zdejmujemy z ognia, zastawiamy na ok 5 minut. jajka roztrzepujemy. do jajek powoli wlewamy gorącą masę, lekko ubijając trzepaczką, aż składniki sie połączą. na podpieczony placek wysypujemy orzechy i wylewamy masę. pieczemy ok 45 minut ( 170 stopni). studzimy. najlepiej smakuje z dodatkiem lodów waniliowych lub bitej śmietany.

smacznego :) 

3 komentarze:

  1. coś w sam raz dla mnie:) kocham takie wypieki:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudo, pełne pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak , jest naprawdę pyszny :) mój ślubny stwierdził, że ten placek bije na głowę nasze do tej pory ulubione orzechowe i migdałowe chrupacze :)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1