piątek, 12 października 2012

dżemiki


miałam zrobić dżemy z truskawek, ale sezon jakoś mi niepostrzeżenie minął. za powidła śliwkowe też się miałam zabrać, ale znów coś było nie po drodze. aż w końcu pełna mobilizacja, za sprawa pięknych malin w osiedlowym jarzyniaku oraz sprezentowanej dyni z ekologicznej czytaj swojskiej uprawy mojej przyjaciółki.  popołudnie wyjęte z życia ale za to jaki efekt!! 12 słoików dżemu malinowego , 5 malinowego z czekolada  oraz  4 z dyni z nutka cytryny i imbiru. 

po łyżce na smaka od góry : malina -czekolada, dynia, malina .
dla zainteresowanych podaję przepisy. 
malina

  • 3 kg malin
  • 3 żelfixy 2:1
  • 1 i 1/2 kg cukru
robiłam wg przepisu na opakowaniu, czyli maliny zagotowałam cukrem żelującym , następnie dodałam cukru, ponownie zagotowałam, gotowałam chwilkę mieszając , przelałam do słoików. odwróciłam. 

dynia z cytryną i imbirem:
  • 1 dynia hokkaido 
  • 1 żelfix 1:3
  • ok 30 dkg cukru
  • 2 duże cytryny 
  • korzeń imbiru ok 3 cm
  • szczypta gałki muszkatołowej 
  • szklanka wody
cytryny sparzyłam i dobrze wyszorowałam. otarłam skórkę, resztę obrałam z białej skórki, pokroiłam na kawałki, zasypałam kilkoma łyżkami cukru i  chwile smażyłam .dynie pokroiłam w kostkę , dodałam do cytryny, zalałam woda i dusiłam do miękkości. następnie wrzuciłam skórkę, imbir i gałkę. zmiksowałam. do musu dodałam żelfix a po zagotowaniu resztę cukru. zasłoikowałam . 

malina z czekoladą:
inspiracją było powidło śliwkowe z czekolada  klik . 
  • 1 kg malin
  • 1 cukier żelujący 1:1
  • czekolada deserowa 100g 
  • 3 łyżki kakao
maliny zagotowałam z cukrem. czekolada rozpuściłam nad garnkiem z wrzątkiem, dodałam kakao, i kilka łyżek gotowego dżemu malinowego. wymieszałam, dodałam do reszty dżemu. zasłoikowałam. 

:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UA-35252961-1