poniedziałek, 19 listopada 2012

torcik dla kacpra


moje dziecię skończyło rok!! oczywiście taka okazja nie mogła obejść się bez tortu. długo myślałam na  dekoracją, nie mogłam się zdecydować czy mam zrobić z misiem czy z autkiem, w sumie z żyrafa tez mi się podobał. przypomniało mi się , że kiedyś gdzieś widziałam podobny torcik. to było olśnienie. fajny , kolorowy , słodki ( ale nie "mulący") , idealny dla dzieci. kacper nie mógł oderwać oczu od cukierków :) rodzinie też się podobał
 i komisyjnie stwierdzili ,że to był najlepszy mój tort :) lekki , wilgotny po prostu pyszny .



ciasto zebra -przepis podstawowy ( ja robiłam z 1 i 1/2 porcji):

  • 2 szklanki mąki ( + 2 łyżki) 
  • 3/4 kostki masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 duże jajka
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 1 szklanka oranżady ( ja zapomniałam kupić, i dałam wodę mineralną gazowaną)
  • 1 szklanka cukru
do przełożenia i na wierzch :
  • 1 litr śmietany kremówki
  • 3 łyzki cukru pudru

dekoracja:
  • 30 dkg m&m plus małe opakowanie 'kamyczków" ( orzechy ziemne w lukrze)
  • ok 30 dkg rurek waflowych pustych 
zebra: 
jajka ucieram z cukrem na białą masę. dodaję mąkę ( szklanki) z proszkiem do pieczenia  , stopione , wystudzone masło delikatnie mieszam, na koniec do dodaję oranżadę. ciasto dzielę na 2 części do jednej dodaje resztę mąki, do drugiej kakao. na wyłożona papierem tortownicę  wykładam po 4 łyżki  najpierw białej masy, następnie na środek białej kakaową , potem znów na środek biała i tak do skończenia jednej i drugiej masy. wstawiam do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni na ok 45 minut ( do suchego patyczka).
 wystudzone ciasto kroje , przekładam połową ubitej z cukrem  kremówki, reszta smaruje wierzch i bok. układam rurki i posypuje cukierkami. 

smacznego 


2 komentarze:

  1. o mamo jaki bajer!
    cudny torcik i w środku i na zewnątrz:D
    synuś był pewnie zachwycony:D

    OdpowiedzUsuń
  2. No dziecię to pewnie wniebowzięte! :D Tak jak i ja zresztą ;D

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1