czwartek, 6 grudnia 2012

babka cytrynowa


sama jestem sobie winna , bo tak nauczyłam rodzinę , ze każda wizyta u teściów jest
 z ciastem :) więc i tym razem nie mogłam się opuścić ;) na szybko machnęłam babkę cytrynową. wilgotna, lekko kwaskowa, bardzo cytrynowa, ot takie zwykłe ciasto do kafejo :)

składniki :

  • 4 jajka 
  • 1 szlkanka cukru
  • 1 i 1/2 szklanki maki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 kostka masła
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 1/2 szklanki sprite / napoju cytrynowego gazowanego
  • lukier królewski  i koraliki do dekoracji
masło ucieram z cukrem na gładko, dodaje po 1 jajku, mąkę wymieszana z proszkiem , skórkę cytrynową, na koniec sprite wymieszane z sokiem z cytryny. wylewam na formę i piekę ok 45 minut w temp.170 do suchego patyczka .
 po wystudzeniu lukruję i posypuje koralikami. 

smacznego  

2 komentarze:

  1. czy forma ma być czymś wysmarowana ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekę przeważnie w silikonowych, więc nie smaruje. normalna formę dobrze wysmarować masłem i obsypać bułka lub mąką.

      Usuń

UA-35252961-1