niedziela, 30 grudnia 2012

placek marchewkowy


jeden z moich ulubionych placków.  marchewka , rodzynki, orzechy i twarożek śmietankowy , to w sumie nie ciasto to tak jakbym zjadła michę zdrowej sałatki :)
a żeby było jeszcze świątecznie to odrobina przyprawy piernikowej.

składniki :

  • 1 i 1/2 szklanki tartej marchewki
  • 3 jajka 
  • 1/2 szklanki maki
  • 1 łyżeczka sody
  • szklanka ( lub więcej ;)) posiekanych orzechów 
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 czubata łyżeczka przyprawy piernikowej ( może być sam cynamon) 
  • 1/2 szklanki cukru
krem :
  • opakowanie ( 200 g) twarożku śmietankowego
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 kostki miękkiego masła
  • opcjonalnie 1 łyżeczka cynamonu
marchewkę mieszam z mąką , sodą , cukrem, przyprawą  i bakaliami. jajka rozkłócam
z olejem. mieszam wszystko razem , przekładam do foremki i piekę ok 45 minut. 
masło ucieram na gładko z cukrem  pudrem , dodaje twarożek i cynamon, mieszam dokładnie. 
zimnie ciasto smaruje kremem.

wzorek : wierzch kremu "przejechałam" wzdłuż widelcem kilka razy. 



3 komentarze:

  1. uwielbiam takie marchewkowe wypieki mniamm!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja od dawna jestem fanką marchewki w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie piekę ciasto marchewkowe :) Mam nadzieję, że będzie takie śliczne, jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1