wtorek, 29 stycznia 2013

2składniki : ciasto czekoladowe




czy można zrobić pyszne ciasto czekoladowe używając zaledwie 2 składników? można :) trzeba tylko trochę    pokombinować ;) bazowałam na przepisie na brownie. jajka muszą być , bo ciasto bez jajek jest według mnie nie smaczne
 ( próbowałam kiedyś zrobić babeczki bez jajek i były co tu dużo mówiąc paskudne), mąkę pominęłam, bo przecież nie jest konieczna ( czego dowodem są ciasta bezglutenowe), a całą resztę czyli kakao, cukier i masło zastąpiłam nutellą . efekt??? obłędne ciasto czekoladowe!!! wygląda na ciężkie i zbite, a tak naprawdę jest lekkie , puszyste niczym ptasie mleczko. oczywiście zamiast nutelli można użyć dowolnego kremu czekoladowego lub orzechowego , ja jednak jestem zagorzałą zwolenniczka nutelli, bo dla mnie ma idealny smak.


zapraszam na 2 składnikowe ciasto czekoladowe.

składniki :

  • 5 jajek 
  • 200 g nutelli
białka oddzielić od żółtek. nutellę ogrzać w kąpieli wodnej, tak aby była lekko płynna ale nie za ciepła ( jeśli mamy bardzo ciepło w kuchni i nutella w słoiku jest dość lejąca , można ten krok pominąć) . 
białka ubić na sztywno. w misce wymieszać nutellę z żółtkami, dodać  2 łyżki piany z białek , delikatnie wymieszać ( najlepiej łyżką)  aż składniki się połączą. następnie dodać połowę pozostałych białek , wymieszać i na koniec resztę białek, ponownie wymieszać do połączenia składników. wylać na formę, piec ok 25 minut w temp. 170 stopni. 
i 2 składnikowe ciasto czekoladowe gotowe :) 

 wierzch można oprószyć  samym cukrem pudrem lub zmieszanym z cynamonem, można polać ulubiona polewą lub zostawić takie jak wyjdzie i delektować się smakiem :) 

smacznego 

6 komentarzy:

  1. Ciastowa Nutella - łał. Tego w życiu bym nie wymyśliła! Genialny patent :)

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie muszę wypróbować, bardzo intrygujący przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. gorąco polecam, jest szybkie i obłędnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba też się skuszę na wypróbowanie tego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cisto pycha ;) ja jednak zamiast nutelli dodaje rozpuszczonej czekolady ;) i zmniejszam przez to ilośc jajek :) mojemu dziecku jakoś bardziej w wersji tylko czekoladowej pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1