czwartek, 3 stycznia 2013

czeski placek/miodownik/snikers




dla jednych do czeski placek, dla innych miodownik, dla innych snikers. zwał jak zawał, w każdym razie chodzi o kruche ciasto na miodzie , przełożone marmoladą lub kremem grysikowym, a na wierzch orzechy w karmelu lub polewa czekoladowa. piekłam różne, ale najbardziej do mnie przemawia opcja z marmoladą
 i orzechami w karmelu. 


składniki na placki ( ja zrobiłam 3 , można zrobić 4 cieńsze lub 2 grubsze) piekłam na małej blaszce ( 23x23)

  • 3 szklanki (z czubem ) mąki tortowej
  • 3/4 szklanki cukru
  • kostka masła
  • 2 jajka 
  • 5 łyżek miodu 
  • 2 łyżeczki sody 
z podanych składników zagniatam ciasto, dziele 3 części, każdą wałkuje na wymiar blachy ( odrysowuje kształt na papierze , następnie rozpłaszczam i wałkuje do pożądanego kształtu) . piekę najpierw 2 placki przy jednej turze , w temp.150 stopni z termo aż będą ładnie złote - ok 20 minut. 
w międzyczasie przygotowuję orzechy w karmelu : 
składniki :
  • 1 szklanka posiekanych orzechów
  • 3 łyżki miodu
  • 1/4 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru
miód, masło i cukier wrzucam do garnka i gotuje do połączenia składników, dodaje orzechy i gotuje jeszcze chwile, aż masa ciut zgęstnieje. gorącą masę wykładam na wierzch trzeciego  placka i piękę tak jak poprzednie. 
zostawiam do wystygnięcia ( ważne ,żeby ich nie ruszać bo mogą się połamać jeśli są ciepłe). 
zimne placki przekładam marmolada (lub jak w tym galaretką z czarnej porzeczki). 
 wiem , że to trudne ale najlepiej zostawić ciasto na kilka godzin aby się przegryzło.
 jest idealny na 2gi dzień. 



6 komentarzy:

  1. też wolę wersję z orzechami w karmelu :) najgorsze jest to czekanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulubione ciasto mojej mamy :) obowiązkowe na święta :D

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przepysznie;)!
    pozdrawiam
    zapraszam na konkurs do mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciasto i wyglada mega apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1