piątek, 22 lutego 2013

muffinki murzynki z chilli na miodzie



mama mojej przyjaciółki robi najlepszego murzynka na świecie!!! zjadając jeden kawałek mam ochotę na kolejny i jeszcze jeden :) przepis to chyba tajemnica rodzinna ;) wiem tylko , że zamiast cukru daje miód i to podobno jest cały sekret boskiego murzynka pani stefanii  :) gdy rano miałam niezmierna ochotę na coś słodkiego do kawy bez zastanowienia zaczęłam mieszać ;) a żeby ciut podkręcić smak, sypnęłam odrobinę sproszkowanego chilli.

składniki na ok 10 muffinków :

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 budyń śmietankowy
  • 2/3 szklanki miodu
  • 100 g czekolady deserowej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody mineralnej gazowanej ( temp. pokojowa)
  • 2 jajka 
  • 1/2 łyżeczki chilli w proszku
wymieszać mąkę, budyń, proszek, chilli  i sodę.
czekoladę rozpuścić z miodem w kąpieli wodnej. wystudzić, dodać olej i dokładnie wymieszać. dodać jajka, następnie mąkę z dodatkami. na koniec wodę. gdy powstanie gładka masa przełożyć do foremek, piec ok 25 minut w temp 180 stopni do suchego patyczka . 


 przepis dodaje do akcji muffinkowej u domi w kuchni



 

4 komentarze:

  1. czekolada z chili smakuje rewelacyjnie, przekonałam się o tym jak zjadłam taką czekoladę odtąd sam ją przyrządzam w domu. Muffinki wyglądają bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Ty możesz tak pisać?! Oczywiście, że nie mam Cię dość i czeeeeeeekam na kolejne zgłoszenia!!
    Sama niedawno przekonałam się (znowu), że czekolada i chilli to idealne połączenie, a Twoim muffinkom, domowe papilotki nadały uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja odkąd spróbowałam czekoladę z orzeszkami w karmelu z chilli przepadłam :)
    a papilotki wiadomo, potrzeba matką wynalazku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam murzynka, więc chyba niedługo skuszę się na takie muffinki:)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1