poniedziałek, 25 marca 2013

waniliowy sernik pod kokosem



w przedświątecznym klimacie zapraszam na sernik. waniliowy, wilgotny, pod chrupiącym kokosem. najlepiej smakuje na drugi dzień , po nocnym leżakowaniu w lodówce.

składniki :
50 dkg sera białego
1 szklanka + 3 łyżki cukru pudru
1 budyń waniliowy ( bez cukru)
12 dkg + 4 łyżki masła
4 jajka
100 g kokosu w wiórkach

masło (12 dkg) stopić, żółtka oddzielić od białek. ser biały , cukier puder
 ( 1 szklanka) , stopione masło i żółtka dokładnie zmiksować ( ja używam blendera, nie muszę wcześniej mielić sera). dodać budyń , wymieszać. białka ubić na sztywno. do masy serowej wmieszać połowę białek, następnie delikatnie drugą połowę ( najlepiej robić to łopatką lub drewniana łyżką) . przełożyć do foremki.
 w garnuszku stopić resztę masła, dodać resztę cukru pudru oraz kokos
 i wymieszać, wyłożyć na wierzch sernika. wstawić do piekarnika temp 180 stopni na ok 15 minut- aż kokos zacznie się rumienić, następnie zmniejszyć temp. do 130 stopni i piec ok 40 minut - do suchego patyczka. wystudzić w piekarniku. zimny sernik włożyc na kilka godzin do lodówki.

14 komentarzy:

  1. mmm... wygląda bardzo puszyście, ale mi smaka narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda , musi byc pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jest obłędny, mocno twarogowy, puszysty i kruchy zarazem :) taki prawdziwy sernik . polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie wymiary tej foremki?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. ja robiłam w małej torownicy ( 20x6 cm) . po upieczeniu był na równi z brzegiem

      Usuń
  5. Jakoś nigdy nie miałam talentu do serników ale ten wygląda tak apetycznie, że chyba podejmę kolejna próbę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać jak zrobisz :) mam nadzieję, że będzie smakował :)

      Usuń
    2. Sernik wreszcie mi się udał, wyszedł obłędny, właśnie taki jak lubię najbardziej. Dziękuję za przepis

      Usuń
    3. cieszę się bardzo , że sernik się udał i że smakował :)

      Usuń
  6. Spadasz mi z nieba tym przepisem, szukam właśnie czegoś sernikowatego i nieco innego niż te, które piekłam do tej pory:))
    Z pewnością przepis wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda smacznie i puszyście, dla mnie idealny sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  8. rozpływa jest w buziiiiii mmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1