poniedziałek, 3 czerwca 2013

domowe trifle truskawkowe



jeden z najlepszych angielskich deserów. dziś, nawet po latach pamiętam ten boski smak. połączenie biszkoptu, galaretki, owoców , budyniu waniliowego i bitej śmietany. niby banalne, ale jakie pyszne. jeśli lubicie choć jeden ze składników spróbujcie domowe trifle.
można zrobić w kilka pucharkach, wtedy ładniej się prezentuje. ja zrobiłam na małej blaszce , i to jest dobry pomysł , bo każdy kroi sobie jaki chce kawałek. ciasto/deser ma jeden jedyny minus. duży minus, mianowicie jeden kawałek to stanowczo za mało. wciąga, uzależnia, nie daje spać w nocy ;)

robiłam je pierwszy raz, na wyczucie, pamiętając to jak wygląda, jak smakował i co tam było. i już wiem ,że będę robić częściej , przynajmniej w sezonie owocowym.
 dziś zapraszam na trifle truskawkowe

składniki na 1 mała blachę ( 21x21cm):
biszkopt:
2 jajka
4 łyżki cukru
4 łyżki maki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka oleju
szczypta soli

250 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru
1 galaretka truskawkowa
40 dag truskawek
1 budyń waniliowy(+500 ml mleka)
kolorowa posypka lub tarta czekolada na wierzch

biszkopt :
białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywno ze szczypta soli. dodać żółtka, cukier, ubijać jeszcze chwile. dodać przesianą make z proszkiem , olej, wymieszać delikatnie łopatką. przełożyć na formę, piec ok 20 minut w temp 180 stopni ( do suchego patyczka). wystudzić

galaretkę oraz budyń przygotować wg przepisu , wystudzić.

 truskawki umyć, osuszyć, pokroić na ćwiartki.

na zimny biszkopt wyłożyć truskawki i zalać galaretką. włożyć na co najmniej godzinę do lodówki, aż galaretka stężeje ( część galaretki wejdzie w biszkopt i to jest jak najbardziej prawidłowe)
śmietanę z cukrem pudrem ubić na sztywno.
na galaretkę wyłożyć zimny budyń,na budyń ubita śmietanę.
ponownie schłodzić przez godzinę.
wierzch posypać kolorową posypką lub tartą czekoladą

smacznego






9 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam prawdziwego, brytyjskiego triffle ale ten wygląda baaaardzo kusząco :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda :) uwielbiam ten deser ;) ja robię w pucharkach :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam!
    nie dość, że pięknie wygląda, to jeszcze bosko smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota! Idealny letni deser - taki leciutki i cudownie owocowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w chwili obecnej trifle jest na 1 miejscu listy wypieków, zaraz za nim są słodkie języczki :) będę je robić, aż nam się znudzi

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama zawsze robi to ciasto na imieniy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wczoraj robiłam 3ci raz z rzędu :)

      Usuń
  7. ależ słodko u Ciebie :) pysznie! a ja zapraszam na grilla dla odmiany http://www.zgrilla.pl/szaszlyki-rybne/ :)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1