sobota, 24 sierpnia 2013

cynamonowe ze śliwkami

 miałam w planie klasyczne ucierane ze śliwkami. jednak dorzuciłam co nieco  i o to jest całkiem "nowy" cynamonowy placek. jak to u mnie szybki, prosty i smaczny :)
zapraszam na spontaniczne cynamonowe ze śliwkami :)




składniki na dużą blachę :
1 i 3/4 szklanki mąki
1 budyń waniliowy
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki oleju lub stopionego zimnego masła
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 czubata łyżeczka mielonego cynamonu
ok 60 dag śliwek
6 jajek
szczypta soli
cukier puder do oprószenia


białka oddzielić od żółtek, lekko roztrzepać, dodać sól i cukier, ubić aż masa będzie sztywna i błyszcząca. następnie dodawać po 1 żółtku dalej ubijając. dodać olej/masło i mieszać do połączenia składników. mąkę wymieszać z budyniem, proszkiem i cynamonem. przesiać do ciasta i delikatnie wymieszać łopatka lub łyżką. przełożyć na blachę. na wierzch ułożyć połówki śliwek. piec ok 35-40 minut w temp 160 stopni. zimny placek oprószyć cukrem pudrem.

zamiast śliwek można użyć innych owoców lubiących towarzystwo cynamonu (gruszek, jabłek)


smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Cynamon jest zawsze świetnym dodatkiem, pycha :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie na muffinki z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beznadzieja!!!
    Za każdym razem, gdy dodałam mąkę, cynamon i proszek do budyniu wychodziła jakaś papka, po czym robiły się wielkie gruzdy!!!
    Albo w przepisie jest coś źle napisane albo już nie wiem co może być powodem. Robiłam dwa razy jedno po drugim zgodnie z instrukcją. I co otrzymałam w zamian? Nic!!! Tylko zmarnowałam produkty. NIE POLECAM, pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. wychodzi na to ,że szanowny anonimowy dodałeś/łaś mąkę , proszek do pieczenia i cynamon do wcześniej ugotowanego budyniu.w przepisie trzeba wymieszać to co jest w proszku i przesiać.

      Usuń
  3. już z samych zdjęć wygląda niesamowicie:)

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1