poniedziałek, 4 listopada 2013

kruche jabłkowe



chyba każdy pomijając mojego ślubnego lubi kruchy placek z jabłkami.
ten jest z przepisu mojej teściowe i dla mnie osobiście jest to najlepszy przepis.
niby zwykły placek ale znika z prędkością światła :)

 składniki na dużą blachę :
1/2 kg maki tortowej
1 margaryna palma z murzynkiem
1/2 kostki smalcu
3/4 szklanki cukru pudru
1 mała śmietana 18%
1 całe jajko i 1 żółtko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ok 1 i 1/2 kg kwaśnych jabłek
3-4 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu
białko do posmarowania wierzchu

jabłka obrać, zetrzeć na tarce ( grube oczka), zasypać  cukrem i cynamonem, wymieszać, odstawić.
mąkę wymieszać z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia wysypać na blat , zrobić zagłębienie, wbić jajko i dodać żółtko, wlać śmietanę.margarynę oraz
 smalec posiekać na małe kawałki i wszystko razem zagnieść na jednolita gładka masę. jeśli się klei podsypać mąką. wyrobione ciasto ( powinno być sprężyste
i "pulchne") podzielić na 2 części . jedną rozwałkować na wymiar blachy
( wyłożonej folią) , delikatnie przełożyć na blachę. wyłożyć jabłka i przykryć drugim rozwałkowanym kawałkiem ciasta. wierzch posmarować delikatnie białkiem. piec ok 40-50 minut w temp. ok 160stopni z termoobiegiem do zrumienienia. można wystudzic w uchylonym piekarniku .
przed podaniem wierzch posypać cukrem pudrem.

smacznego

11 komentarzy:

  1. Nie ma się co dziwić, że tak szybko znika! Wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już jest w piekarniku moje ciasto według twojego przepisu:))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszy mnie to bardzo :) daj znać czy smakowało :)

      Usuń
  3. Obserwuję i zapraszam do mnie :) u mnie dopiero początki ale i tak zapraszam :) http://agaslodziak.blogspot.com
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niech się spełnią Bożonarodzeniowe życzenia,
    Te trudne i łatwe do spełnienia.
    Niech się spełnią te duże i małe,
    mówione głośno lub nie mówione wcale.
    Życzę wszystkim miłośnikom dobrej kuchni zdrowych, radosnych i spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste, szybkie i smaczne ! uwielbiam klasykę mniam mniam mniam,
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1