poniedziałek, 24 lutego 2014

szybka babka



szybkie ciasto dla zapominalskich lub gdy nagle odwiedzą nas goście. smakuje zawsze i każdemu :) zwłaszcza dzieciom.
ja piekłam wersje z żurawiną, równie dobrze można dodać kawałki czekolady, orzechy, rodzynki lub inne bakalie. można tez zrobić bez żadnych dodatków.

szybko, smacznie, czego chciec więcej?

składniki na 1 keksówkę
1 szklanka maki pszennej
1/2 szklanki maki kukurydzianej
1 niepełna szklanka cukru
4 duże jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenie
3/4 kostki stopionego wystudzonego masła
skórka otarta z 1 cytryny
dowolne bakalie garść lub dwie ( u mnie żurawina)

szklanka cukru pudru i sok wyciśnięty z 1 cytryny na lukier 



jajka ubić z cukrem na biała masę. dodać make kukurydziana i pszenną wymieszane z proszkiem do pieczenia. dodać wystudzone masło i otarta skórkę z cytryny, dokładnie wymieszać. dodać bakalie. przełożyć do keksówki wyłożonej papierem. piec ok 40 minut w temp. 160 stopni. 

wystudzone ciasto polukrować.



smacznego


10 komentarzy:

  1. Apetyczna babka, obłędnie wygląda.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście bardzo prosta w zrobieniu, a najprostsze ciasta zwykle są najpyszniejsze :) jak mnie super!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co to za łapcia się tam wkradła;););)
    uwielbiam takie szybciutkie ciacha do kubka kawki czy czekolady:D

    OdpowiedzUsuń
  4. to jedno z tych podstawowych ciast, które można modyfikować wedle uznania. i u mnie w domu zawsze są chętni na takie ciacho :) zwłaszcza moje dziecię, co widać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mm widać, że mały Łasuch już grasuje , by skosztować ciasta ;) Bardzo fajne masz przepisy tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju, nie powinno być tego bloga... Zanadto mi ślinka leci, haahahahaaha! :) Tak ładnie to wszystko wygląda. Niebawem wypróbuję coś z Twoich przepisów. :3

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bardzo kusząco! mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie wiem czy dodał się mój wcześniejszy komentarz. właśnie upiekłam tę babkę i jest przepyszna! aromat cytrynowy rewelacja! przez przypadek dałam całą kostkę masła i także wyszło! zrobiłam z owocami kandyzowanymi. mniam! bardzo szybka i łatwa! polecam

    OdpowiedzUsuń

UA-35252961-1